Gå til hovedindholdet

Gæsteoplevelsen

Gæsterne sætter stor pris på FoodJam

Roskilde Festivals mest festlige folkekøkken, FoodJam, blev for fjerde år i træk en stor succes hos festivalgæsterne. De fik både læring, god og billig mad, og nye eksperimenter blev sat i søenDu kan jamme med på Roskilde Festival 2016.

Gæsterne på FoodJam 2015 har i den nyeste evaluering givet udtryk for stor tilfredshed med konceptet. 

98 % af gæsterne ved FoodJam i 2015 vil anbefale andre at prøve det.

I FoodJam-teltet får de unge festivalgæster mulighed for at kokkerere friske og måske uprøvede måltider, samtidig med de kan eksperimentere med nye, ukendte råvarer.

Eksperimenter med ukendte retter og råvarer
Og netop eksperimenterne blomstrede i 2015-udgaven af FoodJam. Flere af de unge gæster fik nemlig lavet retter, de ikke før har prøvet at lave, og mange fik også lov at bruge nye råvarer, de ikke har brugt før. 

Du kan også blive en FoodJam gæst. For kun 50 kroner kan du være med til at skabe dit eget friske måltid og få lov at eksperimentere med nye, spændende råvarer. Tag vennerne med på Roskilde Festival 2016 og få en jam-oplevelse. 

Se videoen, hvor du kan lære mere om gæsternes oplevelser i FoodJam-teltet, eller besøg vores side om partnerskaber.

Vil du være med til at skabe FoodJam på Roskilde Festival 2016 og være med til at vejlede og rådgive i madlavning, råvarer og tekninkker? Så læs mere om de frivillige kulinariske vejleder.

Fakta

Du kan hente evalueringsrapporten fra FoodJam 2015 her

Fakta fra FoodJam 2015

98 % af de adspurgte gæster vil anbefale det til andre
47 % af gæsterne prøver en eller flere nye råvarer
81 % af gæsterne prøver en eller flere nye retter
96 % af gæsterne deltager for at opnå fællesskab med andre unge omkring mad

Baggrund

De 16-24-årige befinder sig et sted i livet, hvor de ikke længere kan trække på familiens mad, og hvor de som noget nyt skal prioritere økonomi til mad – ofte ud af et begrænset budget.
18 % af de 18-24-årige spiser aftensmad alene 5 dage om ugen eller mere. Kilde: Madindeks, baseret på surveydata fra YouGov.
30 % af de 18-24-årige kan partere en kylling. 56 % af hele befolkningen kan. Kilde: Madindeks, baseret på surveydata fra MAPP. 

MENU