Gå til hovedindholdet

Nye boller på suppen?

Madkulturen inviterer ambitiøse kommuner til at sætte nye standarder i forhold til den mad, de serverer. Anderledes løsninger, ny inspiration og viden viser vejen for alle kommuners mad- og måltidspraksis.

Publiceret 20. oktober 2014

Madkulturen inviterer danske kommuner til at opruste på madfronten. Fra de ældres rolige aftensmad på plejehjemmet til skoleelevernes hurtige frokost i det store spisefrikvarter. Og fra det strategiske plan til den enkelte råvare. 

”Nyhedshistorier om vakuumpakkede æggemadder den seneste tid har vist, at der er potentiale for bedre mad ude i kommunerne. Hos Madkulturen har vi den knowhow, der skal til, for eksempelvis at købe klogt ind og løfte madprofilen uden at vælte budgetterne og vi har konkrete erfaringer med, hvordan børn kan lære mere med mad og måltider” siger Madkulturens direktør Judith Kyst. 

LÆS OGSÅ: ”ÆLDRE HAR RET TIL NYDELSE”

Et partnerskab med Madkulturen kan hjælpe kommuner til ny viden, kvalitet og indsigt, når det kommer til de 800.000 måltider, man dagligt serverer i Danmark. En unik platform for at arbejde strategisk med at skabe mest mulig værdi ud af mad og måltider. Så det batter både i det økonomiske og det etiske regnskab. 

De 4 mia. kroner, kommunerne hvert år bruger på mad, bør man bruge bedst muligt og på et oplyst grundlag. Netop den erfaring og det blik for interessante nyorienteringer kan Madkulturen levere i form af kurser, oplæg, netværk og særarrangementer.

Fire forskellige slags arbejdsgrupper

Som udgangspunkt har man udvalgt fire forskellige slags arbejdsgrupper, som Madkulturen har et skarpt blik på: lokale fødevarer, mad og læring i skolen, ældremad og madfællesskaber og endelig politik og strategi. 

Med partnerskabet får kommunerne adgang til et bredt netværk af praktikere, forskere og andre nøgleaktører på mad- og måltidsområdet. Samtidig byder Madkulturen ind med arbejdskraft, egne erfaringer og viden. 

LÆS MERE OM ARBEJDSGRUPPERNE OG PARTNERSKAB HER


MENU