Gå til hovedindholdet

Mad about MAD

Ny Food Careers-kampagne skal tiltrække flere unge til fødevarebranchen.

Publiceret 7. september 2016

Food Careers er et karriereunivers, som skal tiltrække flere unge til fødevarebranchen samt løfte fødevarebranchens image ved at indsamle og vise unge de mange muligheder inden for fødevarerelaterede uddannelser og jobs.

Nu lanceres en kampagne 'Mad about MAD', der skal øge kendskabet blandt unge i Danmark til Food Careers og dermed fødevarebranchens mange uddannelse- og karrieremuligheder.

Kampagnen er skræddersyet til at fortælle unge om fødevarebranchens muligheder på baggrund af al den samlede viden, som Food Careers har indsamlet op til nu – herunder hvordan unge vælger uddannelse og karriere, behovsanalyse om fødevarebranchens fremtidige rekrutteringsbehov samt viden fra Partnerskabet for Fremtidens Fødevareuddannelser, som også har været med til at bakke op om Food Careers-indsatsen fra start af.

Manglende kendskab til at der er noget for enhver smag

Desværre har ikke alle unge – eller deres forældre - øje for de mange muligheder i fødevaresektoren, når de skal vælge uddannelse. Faktisk har færre end hver femte ung, der søger uddannelse overvejet at tage en fødevarerelateret uddannelse. Det viser en kendskabmåling, som Bruun & Partnere har lavet for Madkulturen. 

"Der er rigtig mange unge, som godt kunne tænke sig at arbejde med mad, men som ikke ved, at mulighederne rækker langt ud over at blive kok eller konditor", forklarer Judith Kyst, direktør for Madkulturen.

Food Careers er en indsats, der etableres på baggrund af grundig research af generelle indsigter, om hvordan unge træffer deres uddannelsesvalg og deres kendskab og holdning til fødevareuddannelser. 
Du kan læse mere om Food Careers her.

Food Careers blev etableret i slutningen af 2015 og indeholder blandt andet en karriereportal, en Facebookside og en Instagram-profil, hvorfra der løbende kommunikeres til unge om mad- og fødevareuddannelser. 


MENU