Gå til hovedindholdet

Arla Dairy Academy: Fra medarbejdere til ’Danmarks sundeste madambassadører’

Arla har sammen med Madkulturen udviklet et undervisningsforløb for 240 medarbejdere som et led i mejeriselskabets nye plan: De skal vide mere om sundhed end den gennemsnitlige dansker.

Publiceret 5. juli 2017

Mejeriprodukter har en central rolle i den danske madkultur. Men hvad indeholder mælk egentlig? Hvorfor smager oste forskelligt? Og hvordan kan syrnede produkter bruges i madlavningen?

Arla Dairy Academy er et kursus udviklet særligt til Arlas medarbejdere på hovedkontoret. Formålet er, at medarbejdere skal vide mere om mejeriprodukter, mad og sundhed end den gennemsnitlige dansker, og at de har mod på at give den viden videre til forbrugere og familie.

”Sundhed er højt prioriteret blandt Arlas forbrugere og ejere. Derfor har vi prioriteret denne efteruddannelse, så vi kan være med til at udvikle samfundet i en sundere retning,” siger Jakob B. Knudsen, landedirektør i Arla.

Det er Madkulturen, der har udviklet konceptet og står for afviklingen på Arla Dairy Academy, hvor 240 medarbejdere i 2017 skal dykke ned i mejeriprodukternes smag, konsistens, næringsindhold og egenskaber. Medarbejderne får desuden en erfaring med at anvende produkterne sammen med sæsonens frugt, grønt og fisk i sunde og velsmagende måltider.

Derfor er Arla Dairy Academy en fornem ’showcase’ for Madkulturen, understreger institutionens direktør, Judith Kyst.

”Vores mål er at udvikle dansk madkultur i en mere mangfoldig, sund og bæredygtig retning. Det opnår vi kun, hvis vi arbejder tæt sammen med Fødevaredanmark – og her er Arla Dairy Academy virkelig et fornemt eksempel, siger hun.

I forbindelse med kurset får medarbejderne en skræddersyet håndbog med tips, tricks og fakta fra forløbet, så medarbejderne fremover kan inspirere og vejlede kunder, forbrugere og omverdenen om mejeriprodukter og sundhed.

Læs mere her.


MENU